Valuta
RON
  • EUR
  • RON

Sfaturi de la profesionisti

Vezi toate articolele

Layout-ul magazinului este cel care definește succesul acestuia

Layout-ul magazinului este cel care definește succesul acestuia

 

Layout-ul de supermarket sau al unui magazin de cartier este acea tehnică de merchandising care îmbunătățește vânzarea de produse profitând corect de spațiul disponibil și de distribuția rafturilor, culoarelor și a mărfurilor. Această partea a publicității vizează schimbarea prezentării pasive a unui produs, cu una activă, orientată spre obținerea celei mai bune performanțe a unui plan de vânzări.

 

Layout-ul de magazin poate fi împărțit în Micro layout și Macro layout.

 

1. Micro layout-ul are în vedere expunerea produselor conform strategiei de display gândită de un magazin pentru a genera cât mai multe vânzări.

 

Aceasta este cea mai strategică parte a întregului plan de vizualizare (strategia de vizualizare) și măsoară profitabilitatea, cifra de afaceri și stocul fiecărui produs. Crearea unui micro layout presupune definirea modului de plasare a produselor pe rafturile magazinului și în alte zone ale acestuia. Aranjarea corespunzătoare a produselor pe rafturi definește profitul și putem spune că asigură o creștere cu până la 20%-30%.

 

 

2. Macro layout-ul este strategia de amenajare a spațiului total sau a spațiilor special destinate unui anume tip de produs / raioanele pentru produse specifice, de plasarea mobilierului care permite, prin intermediul circulației clientului, să creeze culoare care permit exploatarea magazinului, vizualizarea tuturor produselor și îmbunătățirea vânzărilor.

 

Cum facem ca un client să aibă dorința să facă un tur complet al întregului magazin? Simplu am putea spune, mai exact prin acapararea atenției acestuia încă din momentul în care a intrat pe ușa din față, din prima clipă. Acela este momentul în care magazinul îi atrage atenția, îi stârnește curiozitatea sau îi amintește de nevoile pe care le are și îl face să pornească în explorare.

 

Acum că i-am atras atenția cumpărătorului și a pornit în turul magazinului, cum facem pentru a îl face să se simtă confortabil în continuare și să își dorească să rămână?

 

Pentru ca un client să se simtă confortabil și să își dorească să rămână, circulația trebuie să se desfășoare într-un spațiu plăcut, neaglomerat, iar atmosfera trebuie să aibă elemente interesante și funcționale.

 

Cu cât petrec mai mult timp în magazin, cu atât vor face mai multe cumpărături. Arhitectura interioară definită de macro layout va fi cheia creării unei atitudini pozitive față de achiziție!

 

Pentru aceasta, trebuie să hotărâți unde localizați și organizați fiecare din elementele spațiului. Macro layout-ului definește punctul de acces către zona de vânzare, zonele calde și reci, amplasarea secțiunilor, plasarea mobilierului și designul culoarelor.

 

 

Pentru a obține un layout de magazin de succes, există 5 factori care trebuie luați în considerare:

 

1. Structură logică

Există formule eficiente pentru poziționarea produselor pe rafturi. Spre exemplu, puteți avea în vedere faptul că o tendință naturală a oamenilor este ca, atunci când intră, să vireze spre dreapta și să circule în direcția opusă acelor de ceasornic. Un plan de amplasare bun are în vedere proiectarea unei structuri într-o manieră simplă și structurată, identificând zonele de vânzare reci și fierbinți în același timp, simplitatea acesteia ar trebui să permită încorporarea unor schimbări pe termen mediu.

 

2. Fiecare element este diferit

Modul de distribuire a mobilierului și modul de a face spațiile mai funcționale depinde de la afacere la afacere, de la gamă de produse oferită sau serviciul prestat. Cel mai important este să vă gândiți ce vreți să obțineți prin amplasarea produselor într-un mod anume și apoi să proiectați amplasarea globală. De exemplu, amplasarea produselor este foarte diferită dacă magazinul este cu autoservire sau dacă este unul asistat.

 

3. Personalul

Un alt punct cheie al succesului este ca angajații dvs. să înțeleagă că parte din responsabilitatea lor zilnică este să mențină structura de design și de organizare a magazinului deja stabilită de dvs. Să aibă în vedere de fiecare dată când fac aprovizionarea că plasarea produselor se face după regulile deja stabilite și comunicate.

 

4. Sistem adaptabil

Sistemul de amenajare și plasare produse trebuie să fie totuși la bază un sistem simplu, logic și care să permită schimbări în caz de nevoie. Astfel, vă asigurați că în viitor se vor putea integra cu ușurință diferite schimbări și îmbunătățiri care pot apărea, de exemplu, din punct de vedere al unor game noi de produs ce trebuie integrate în rândul celoralte sau a unor reguli de funcționare ce implică modificări în cadrul layoutului.

 

5. Rafturi magazine versatile și de înaltă calitate

În funcție de specificul magazinului dvs., puteți găsi pe site-ul nostru rafturi legume-fructe, rafturi metalice de perete, rafturi metalice de mijloc și multe altele.

 

Explorați gama noastră completă de produse și accesorii supermarket aici: https://rafturimetaliceaz.ro/

 

Țineți cont de layout-ul magazinului dvs., de spațiul disponibil și de plasarea produselor pentru a obține rezultatele dorite în ceea ce privește creșterea constantă a vânzărilor.

 

Adaugă comentariu

Cod de securitate
    Nici un comentariu pănă acum